miercuri, 4 martie 2015

Despre altoit

In  sfarsit  am  terminat  taierile  de  primavara  la  peri  , vremea  din ce  in  ce  mai  favorabila  a  permis  acest  lucru ,  urmatoarea  etapa  , altoitul . Zilele  acestea  am  trimis  si  lastarii pentru  altoit  colegilor Andrei , Eugen si George sper  ca  au  ajuns  la  voi .  Totusi dupa  ce  i-am  dat  un  lasatar pentru  altoit , un prieten  m-a  intrebat  cum  altoieste  cu  el  , pune  lasatarul  in  despicatura  sau  cum ? M-am  gandit  ca  este  un  raspuns  pe  care  nu  il  cunosc  multi  agricultori  astfel  ca  am  incercat sa  fotografiez  un  lastar  taiat  bucatele  pentru  altoit  ,  astfel  dintr-o  crenguta  mare se  pot  face  mai  multi  altoi ,  acum  sa  nu  luati  o  lacoma  de  2  metri  sa  va  apucati sa  altoiti  toata  gradina  cu  ea  ca  nu  este  buna  ,  altoii  nu  se  iau  din  lacome . Pentru  a  face  un  altoi  aveti  nevoie  de  lastari   cu  3  muguri  pe  ei cum  o sa  vedeti  in  poze  .   Astfel  din  lasatrul  mare  sectionat  la  3  muguri  am  obtinut 5  altoii  frumosi  gata  sa  prinda  viata  si  sa  se  dezvolte  in  noul  portaltoi . Eu folosesc metoda  de  altoit  in  despicatura cu doi altoi .Apropo daca  mai  doreste  cineva  lasatri  pentru  altoit  mai  am  destui . Va multumesc pentru  timpul  acordat  acestui  articol.Spor  la  altoit.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu